MijnSchool App en bekende bugs

Laatst gewijzigd: 16-02-2022

De meest recente versie van de MijnSchool App is:

  • Voor Android en voor iOS: 2.2.4 

Het versienummer van de MijnSchoolApp vind je onderaan het uitgeklapte hamburgermenu en onderaan het scherm Over de App

Wanneer je de updates uit App Store of  Play Store op automatisch hebt staan, wordt de App natuurlijk automatisch bijgewerkt. Anders moet je het bijwerken handmatig starten vanuit de Store.

Het is alleen in uitzondelijke gevallen nodig om de App te deïnstalleren en opnieuw te installeren.

Bekende bugs in eerdere versies zijn hier vermeld. Deze bugs zijn verholpen.

Voor versie 2.2.4 is er gerapporteerd:

- het scherm van het spoedbericht kan soms niet worden weggeklikt met "Ik heb het bericht gelezen", op iOS

- op Huawei P20: de App crasht soms en het menu opent pas lang na het klikken op de knop (hamburger)

Wij zijn bezig deze bugs te verhelpen. Wij kunnen aanvullend informatie daarbij goed gebruiken. Heb jij ook last van niet werkende functies in de App? Heb je algemene feedback? We horen het graag! Lees hieronder verder welke aanvullende informatie wij graag ontvangen.

Verder is er nog een probleem op Android: op sommige Android-telefoons waar de MijnSchool App op staat, wordt geprobeerd koppelingen naar het Ouderportaal te openen met de MijnSchool App. Dit lukt dan niet en alles loopt vast of komt in een vicieuze cirkel. Om dit op te lossen hebben we wat aanwijzingen in dit document gezet. We zoeken nog naar een manier om het hele probleem te voorkomen.

Bug aangetroffen in App 2.2.4?

Wanneer je hinder ondervindt van een bug in de meest recente versie van de App, wil je dan een mail sturen naar . We ontvangen graag de volgende informatie:

  • versie van de App
  • Android of iOS, welke versie
  • welk toestel (graag zo compleet mogelijk met Merk en Type)
  • Omschrijving van het probleem
  • Screenshots
  • Als het kan horen we ook graag met welk account je gekoppeld bent aan welke school

We werken dagelijks aan de verbetering van de MijnSchool App en testen op veel devices. Er zijn echter zoveel verschillende devices, dat we altijd afhankelijk blijven van meldingen van gebruikers om alle bugs te kunnen verhelpen! Alvast hartelijk bedankt voor je medewerking, namens het MijnSchool team.