Inlogproblemen verhelpen

Als je problemen hebt met inloggen op het Ouderportaal, lees hieronder dan wat je kunt doen om deze op te lossen.
Ga voor inlogproblemen met de App naar het artikel: Hoe log ik in met de App?

LET OP! Je kunt de link uit de activatiemail alleen gebruiken om je account te activeren, niet om in te loggen.
  • Heb je een actief account voor dit ouderportaal? Je weet zeker dat je een actief account hebt, als je regelmatig notificatiemails ontvangt of vrij recent nog hebt ingelogd.
     
  • Is de gebruikersnaam die je opgeeft juist? Meestal is deze gelijk aan het e-mailadres, maar dat hoeft niet altijd zo te zijn. Controleer goed op typfouten! Een extra spatie zie je snel over het hoofd.
    Als je niet zeker bent: druk op de link “Gebruikersnaam vergeten?” op de login-pagina en vul je e-mailadres in. Als je een actief account hebt, wordt er een mail gestuurd naar je e-mailadres.
     
  • Is het wachtwoord dat je gebruikt correct? Als je het niet zeker weet: klik op de link “Wachtwoord vergeten” op de login-pagina en vul je e-mailadres in. Als je een actief account hebt, wordt er een mail gestuurd met resetmogelijkheden naar je e-mailadres.  
TER INFO

Wanneer er 5 keer een verkeerde inlog is ingevoerd, blokkeert het systeem om hackpogingen tegen te gaan. Het account zal dan ongeveer een uur niet toegankelijk zijn. Probeer het dus later nog een keer, met de laatst bekende inloggegevens.

Inlogproblemen kunnen ook ontstaan doordat er een automatische inlog is opgeslagen op het apparaat of in de gebruikte browser. Je kunt proberen op een ander apparaat en/of in een andere browser in te loggen.
Daarnaast kun je de volgende zaken proberen om dit probleem op te lossen:

  • Wis bestaande cookies van MijnSchool in de browser
  • Wis de geschiedenis voor MijnSchool in de browser
  • Controleer de ingestelde wachtwoorden bij de browser/op het apparaat. Meestal te vinden bij Instellingen. Raadpleeg eventueel een handleiding/zoekmachine voor uitleg hoe dit moet op dat apparaat/die browser.
  • Gebruik de functie privénavigatie in de browser; in dat geval worden opgeslagen wachtwoorden niet gebruikt.

Wanneer all bovenstaande opties geprobeerd zijn zonder resultaat, neem dan contact op met de mijnschoolbeheerder op je school. De beheerder kan je snel weer op weg helpen, eventueel met onze hulp.