Ik ontvang geen mail van MijnSchool

Via MijnSchool blijf je op de hoogte. Het is van belang dat je de mails van MijnSchool ontvangt. Om mails te krijgen moet je beschikken over een actief account. Als je geen actief account hebt, vraag dan bij je school om een account. Zorg ervoor dat je school het e-mailadres dat jij gebruikt in het administratiesysteem heeft.

Als het account wordt aangemaakt stuurt de school een activatiemail en kun je het account activeren door de instructies in de mail te volgen. 

De activatiemail komt niet aan

Indien je geen activatie of andere mail van MijnSchool ontvangt op het e-mailadres dat jouw school van je heeft, controleer dan de SPAM-folder van je mailbox.

Advies is om dit op een vaste computer/laptop te doen, want op telefoons wordt de spamfolder soms niet (volledig) getoond. 

Indien de mail inderdaad in de SPAM folder staat:

  • markeer de email/afzender dan als 'veilig/niet ongewenst'.
  • Neem bovendien  noreply@mijnschool.nl dan op als veilige afzender in je e-mailaccount. Hoe dit moet verschilt per mailprovider / programma en is o.a. te vinden via veiligeafzender.nl

Als voorbeeld hoe dit moet in Hotmail: 

  • Login op het account;
  • Klik rechtsboven op het tandwieltje en dan naar Opties;
  • Klik onder het kopje 'Ongewenste e-mail voorkomen' op 'Veilige en geblokkeerde afzenders';
  • Klik vervolgens op 'Veilige afzenders'; 
  • Vul daar het e-mailadres noreply@mijnschool.nl in en klik 'Aan lijst toevoegen'.

In Gmail:

Wanneer je de activatiemail hebt gevonden en je account hebt geactiveerd, ben je in staat mails van MijnSchool te ontvangen. 

Ik heb een actief account, maar mails komen niet (meer) aan

Controleer de Spam-folder van je mailaccount, zoals hierboven besproken. Wanneer je daar ook geen mail van MijnSchool aantreft, ga dan na of jouw mailprovider een eerder filter heeft waar de mail van MijnSchool in kan achterblijven. Soms veranderen mailproviders de filterregels namelijk.

Als je denkt dat de instellingen van je mailprovider goed zijn, dan kun je een controle uitvoeren met de volgende tip.

TIP
Als je een actief account hebt, kan je op Gebruikersnaam vergeten klikken op de inlogpagina van het Portaal. Na invullen van het e-mailadres, moet je een e-mail krijgen met je gebruikersnaam

Wanneer het probleem nog steeds bestaat en je geen mail ontvangt, neem dan contact op met de MijnSchoolbeheerder van jouw school. Het helpt als je kunt aangeven welke stappen je zelf hebt ondernomen!